Inspektorat Państwa Bandery i Państwa Portu (FSC/PSC):
ul. Jana z Kolna 9
71-603 Szczecin
Tel. 91 44 03 594,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


FSC/PSC – filia Słupsk:
al. Sienkiewicza 18
76-200 Słupsk
tel. 59 84 74 212,
tel/fax. 59 84 74 226
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegółowe informacje:

Michał Czubakowski – Główny Inspektor – Szczecin, pok. 115, tel.: 91 44 03 594
Leszek Skowroński – Z-ca Głównego Inspektora – Słupsk, pok. 4, tel.: 59 84 74 233
Agata Hoppe –  Z-ca Głównego Inspektora – Szczecin, pok. 115, tel.: 91 44 03 594

PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa „Kodeks Morski”
a.    Tytuł VI – Umowy, Dział II – Przewóz pasażerów,
b.    Tytuł VII - Wypadki morskie, Dział III - Zanieczyszczenie ze statków.
Rozporządzenie MTBiGM z dnia 4 grudnia 2012r. w sprawie wzoru certyfikatu ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera statku morskiego oraz świadectwa dla statku morskiego stanowiącego własność państwa.
Rozporządzenie MI z dnia 22 lipca 2009r.w sprawie certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności cywilnej za szkody spowodowane zanieczyszczeniami olejami ze statku.


DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie odpowiedniego certyfikatu ubezpieczenia lub jego poświadczenia - formularz Nr PS9.PD-01.F05 (.doc) (.pdf)


OPŁATY:
Za wydanie certyfikatu  – równowartość w złotych 30 euro  ( Kodeks Morski – art. 182b, art. 271c, art. 273a)
Za poświadczenie certyfikatu – równowartość w złotych 20 euro ( Kodeks Morski – art. 182b, art. 271c, 273a.)

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W trybie art. 35 k.p.a.

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do ministra właściwego ds. gospodarki morskiej za pośrednictwem tutejszego urzędu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.